ACESTA ESTE UN BLOG ORTODOX, ORICE CRESTIN CARE ESTE BOTEZAT IN NUMELE SFINTEI TREIMI,IN ORTODOXIE SI CARE LUPTA CU PACATELE SA NU-L ROBEASCA,SAU CU DEMONII SLUJITORII CELUI RAU,ESTE UN OSTAS AL LUI IISUS HRISTOS ,FIUL LUI DUMNEZEU,CARE ESTE SI LUMINA LUMII.
"Iar cîtiva dintre slujitorii Sfîntului Altar din ziua de azi defaimã aceste Sfinte Canoane, numindu-le bariere ruginite. Canoanele sunt insuflate de Duhul Sfînt prin Sf. Apostoli si prin Sf. Pãrinti ai celor sapte Sfinte Soboare ecumenice si ei zic: "Canoanele, de multa vechime pe care o au, au ruginit." Nu zic cã ei de multã grãsime si nefricã de Dumnezeu li s-a întunecat mintea si au nãpîrlit, cãzîndu-le si pãrul si barba si mustata, fãcîndu-se ca femeile. Cum e chipul Domnului si al Sfintilor si cum e chipul lor? De aceea, Sfintele Canoane ale Sfintilor ei le calcã în picioare, dar predicã sus si tare cã sunt ortodocsi." (Hranã duhovniceascã, Buc., 2000) Sfantul Ioan Iacob Hozevitul

vineri, 19 martie 2010

Adevaratii Razboinici ai Domnului!


Cu siguranta sunt oameni care nu sunt deacord cu acest blog,sau cel putin cu ceea ce postez,Dumnezeu sa-i ierte si sa ma ierte si pe mine pacatosul,pentru ca nu putem fi toti la fel.Cat de greu este sa nu vorbesti pe nimeni de rau sau sa nu superi pe nimeni ,sau altfel spus SA NU JUDECI,m-am luptat mult cu aceasta patima a judecatii si tot am lunecat in ea,dar ma voi lupta in continuare,nadajduiesc ca Dumnezeu imi va da putere,chiar SA NU JUDEC pe nimeni.Cand este botezat un copil sau un adult,Preotul spune o rugaciune :,,SI-L FA PE ACESTA OSTAS DESTOINIC A LUI HRISTOS'',deci nu numai ca devine crestin dupa ce este botezat,devine si Ostas a Lui Hristos si cine este dator sa-l instruiasca?In primul rand Nasii celui botezat,care a raspuns in locul copilasului,devin PARINTII SPIRITUALI,si au obligatia de al invata sa fie in primul rand un Om de omenie si apoi un adevarat crestin.Iar in al doilea rand ,Parintii trupesti ai celui botezat au obligatia sa-i acorde atat o educatie morala ,cat si cel mai important o educatie religioasa.Sunt unii oameni care cred in Dumnezeu,dar fug de religie,nu sufera religia,dar ce fel de Credinta mai este si aceasta?Acestia nu stiu ca religia(lat.,,religio''=a relega) de fapt reprezinta LEGATURA OMULUI CU DUMNEZEU,sau mai bine zis REFACEREA RELATIEI OMULUI CU DUMNEZEU,intors de la viata cea pacatoasa la viata virtuoasa,iar Viata plina de virtuti presupune practicarea faptelor bune,lupta pentru a devenii un Om cat mai bun,in pimul rand cu cei din familie,apoi cu cei din societate(colegi,prieteni,vecini),pentru ca nu poti sa fii Om bun cu prietenii si cu familia ta un certaret.Sa ne aducem aminte de Razboaiele militare,soldatii care au luptat in acele razboaie au avut armament in dotare,dar sa nu uitam ca inainte de a porni la razboi au fost instruiti ,sau invatati cum sa lupte cu acele arme,de catre cine?De catre Ofiterii si subofiterii lor,Cel mai mare General al crestinismului este insusi Iisus Hristos,iar parintii trupesti ai crestinului au datoria sa-l duca la un INSTRUCTOR SPIRITUAL,SA-L INVETE PE CRESTIN CU CE ARME SA LUPTE IMPOTRIVA INAMICULUI SI CUM SA LE FOLOSEASCA.Acel instructor este nimeni altcineva decat un Preot ortodox,un Slujitor de Altar,un intermediar intre Om si Dumnezeu,mai pot spune ca Preotul ortodox il simbolizeaza pe insusi Fiul Lui Dumnezeu Iisus Hristos,PREOTII ORTODOCSI SUNT URMASII CELOR 12 APOSTOLI AI LUI IISUS HRISTOS DIN GENERATIE IN GENERATIE.Preotii sunt si ei insusi APOSTOLI,pentru ca,cuvantul apostol inseamna trimis,ei sunt TRIMISII LUI DUMNEZEU PE PAMANT SA NASCA CRESTINI PRIN BOTEZ.Preotia nu este nici o meserie ,nici o profesie,ea este o MISIUNE si cine o indeplineste cum se cuvine si o duce pana la capat,Rasplata mare primeste.Sunt doua categorii de ortodocsi,ortodocsi Practicanti si ortodocsi nepracticanti,iar ortodcsii practicanti sunt ADEVARATII RAZBOINICI AI LUMINII,IISUS HRISTOS FIUL LUI DUMNEZEU,cu conditia sa stie sa manuie armele cele spirituale sau duhovnicesti,sa ajunga sa cunoasca strategia de lupta a inamicului,care este nimeni altcineva decat satana cu demonii lui.Una este sa stii ca exista diavol si alta este sa stii cum lucreaza diavolul,ca exista si oameni care nu cred ca exista draci,sau demoni este ca aceasta este cea mai mare strategie a lor:SA SE FACA CA NU EXISTA,iar daca sunt oameni care cred ca ei exista:SA-I FACA PE OAMENI SA PACATUIASCA CAT MAI MULT CA EI SA NU-SI DEA SEAMA CA MAJORITATEA PATIMILOR LOR SUNT PROVOCATE DE DEMONI.Care sunt armele crestinilor cu care lupta impotriva demonilor?Rugaciunea vremurilor de azi este DOAMNE AJUTA,asa spunea Parintele Rafail Noica,rugaciunea este prima arma ,a doua arma este SFANTA SCRIPTURA,a treia arma este CRUCEA SI SEMNUL CRUCII,dracii fug de cruce,de ce?Pentru ca le aduce aminte de Rastignirea Lui Hristos prin care a invins moartea si pe satana.Cea mai importanta arma este SMERENIA,Ce este Smerenia?Sa te judeci mai mult pe tine,decat pe altii,sa intelegi ce inseamna cuvintele Lui Iisus :,,Mila voiesc,iar nu jertfa'',si sa le implinesti,sa te Rogi pentru cei ce iti fac rau,te umilesc.A TE SMERII NU INSEAMNA A TE LASA CALCAT IN PICIOARE DE TOTI,CI ATI APARA DEMNITATEA DE CRESTIN,LA TIMPUL,LOCUL SI LA OAMENII POTRIVITI.ADEVARATII RAZBOINICI AI DOMNULUI SUNT CEI CE SE SMERESC MAI MULT SI SE NEVOIESC MAI MULT, PRIN POST SI RUGACIUNE.
 Sfantul Gheorghe Purtatorul de biruinta,este un adevarat model de Ostas a Lui Hristos,sau de RAZBOINIC INTRU HRISTOS.
 S-a înrolat în armata romană şi, parcurgând ierarhia militară, Sf. Gheorghe s-a făcut remarcat prin faptele de arme. În ciuda decretului împotriva creştinilor, emis de Diocleţian în 303, Sf. Gheorghe a ales să-şi mărturisească public credinţa creştină. Din ordin imperial, sfântul a fost întemniţat şi supus torturii pentru a-şi renega credinţa. Loviri cu suliţa, lespezile de piatră aşezate pe piept, trasul pe roată, groapa cu var, încălţamintea cu cuie, băutura otrăvită, bătaia cu vâna de bou şi toate celelalte torturi nu au reuşit să-l facă să renunţe la credinţa sa.
Martorii suferinţelor Sfântului Gheorhe, uimiţi de puterea sa de a rezista la durere, au renunţat la credinţa în zeităţi păgâne, îmbrăţişând creştinismul. O dovadă a sfinţeniei sale o reprezintă o minune săvârşită de Sf. Gheorghe în timpul întemniţării sale. Atingând trupul unui deţinut mort din celula sa, acesta a înviat, convingând-o astfel chiar pe împărăteasa Alexandra, soţia lui Diocleţian, să se creştineze. Întrucât Sf. Gheorghe a respins oferta împăratului de a-i acorda înalte onoruri în schimbul renunţării la creştinism, Diocleţian a ordonat omorârea prin decapitare a Sf. Gheorghe şi a soţiei sale.

miercuri, 17 martie 2010

Sa iubim Oamenii,animalele,natura!

Ce frumoasa este viata cu Dumnezeu si ma bucur ca a venit o vreme cu aparitia acesei metode virtuale a crearii de bloguri,in care iti poti pune in scris gandurile,simturile si parerile despre orice,numai trebuie sa nu ne pierdem prea mult timp navigand pe internet,pentru ca atatea daruri ne-a dat Dumnezeu si trebuie sa le pretuim,una dintre ele este Natura,ce frumoasa este o plimbare in parc pe o vreme insorita,ce frumoasa este o excursie la munte,sau la mare,sa admiri Creatia Lui Dumnezeu.Ce poti sa-i spui unui Om care nu si-a dedicat viata Lui Dumnezeu?sau unui Om ateu?Poti sa-i spui multe,dar nu rezolvi mai nimic,vorbele au si ele un rost,dar cel mai mult faptele si sa incep cu ce am inceput,daca ar fi sa intrebi pe majoritatea oamenilor daca-l iubesc pe Dumnezeu ,toti ar spune ca il iubesc,dar oare daca uraste pe cineva,sau nu poate ierta pe cineva il iubeste cu adevarat pe Dumnezeu?Cu siguranta Nu.O dovada de Dragoste pentru oameni este sa te Rogi pentru ei atunci cand nu te inteleg,sau iti fac rau,isi bat joc de tine,fac misto de tine,glumesc pe seama ta si poate vei spune,cum pot sa iubesc asa?sau cum ii pot iubi pe acei oameni care ma prigonesc?Parerea mea este ca IUBIREA LUI DUMNEZEU ESTE MAI MARE DECAT TOATA IUBIREA SFINTILOR LA UN LOC,dar totusi si iubirea unui Sfant este grandios de mare fata de iubirea noastra,acestea valabile pentru cine CREDE IN SFINTI,si putem invata din amandoua Iubiri.De exemplu astazi il sarbatorim pe Sfantul Alexie ,Omul Lui Dumnezeu ,care a iubit oamenii,dar mai ales Rugaciunea,in fiecare zi se ruga la Dumnezeu pentru oameni.TREBUIE SA-I IUBIM MAI MULT PE OAMENI DECAT PE ANIMALE,PENTRU CA OAMENII POARTA CHIPUL LUI DUMNEZEU IN EI,ADICA SUFLETUL.

sâmbătă, 13 martie 2010

Mari duhovnici despre actele cu cip: Părintele Justin Pârvu, Adrian Făgeţeanu, Arsenie Papacioc, Ioan de la Rarău, Nicolae Tănase şi Părintele Proclu

Sf. Justin Popovici despre ecumenism

Din unica şi nedespărţita Biserică a lui Hristos, în diferite timpuri, s-au desprins şi s-au tăiat ereticii şi schismaticii, care au şi încetat să fie mădulare ale Bisericii. Unii ca aceştia au fost romano-catolicii şi protestanţii şi uniaţii cu tot restul legiunilor eretice şi schismatice. Ecumenismul e numele de obşte pentru toate pseudo-creştinismele, pentru pseudo-bisericile Europei Apusene. În el se află inima tuturor umanismelor europene cu papismul în frunte, iar toate aceste pseudo-creştinisme, toate aceste pseudo-biserici nu sunt nimic altceva decît erezie peste erezie. Numele lor evanghelic de obşte este acela de “pan-erezie” (erezie universală). De ce? Fiindcă în cursul istoriei, felurite erezii tăgăduiau sau denaturau anumite însuşiri ale Dumnezeului-Om Hristos, în timp ce ereziile acestea europene îndepărtează pe Dumnezeul-Om în întregime şi pun în locul Lui pe omul european. În această privinţă nu e nici o deosebire esenţială între papism, protestantism, ecumenism şi celelalte secte, al căror nume este “legiune”.

vineri, 12 martie 2010

Tarul, un film exceptional, marca Pavel Lunghin (online

Tsar (Tarul), un film de exceptie regizat de Pavel Lungin, autorul “Ostrovului”, despre viata Sfantul Mitropolitul Filip, canonizat de către Biserica Ortodoxa Rusa, singurul care a avut curajul sa se ridice împotriva nelegiuirilor făcute de tarul Ivan cel Groaznic, o figura bizara si terifianta a istoriei. Pentru aceasta a platit cu ani grei de inchisoare si in final moare ca martir.
Ţarul (2009, cu subtitrare în limba română) oferit de Apologeticum.wordpress.com from Apologeticum.wordpress.com on Vimeo.

sâmbătă, 6 martie 2010

The Book of Eli (Cartea lui Eli), o cronica a filmului, Pr. Lucian Grigore

Cartea lui Eli

Un film care dezgoleşte osatura social-politică şi determinările curente ale veacului de balastul perfid al instituţionalizării. Când toate mecanismele sociale sunt deconstruite, lumea devine fie descoperită în faţa abuzurilor, fie se eliberează de sensul unor restrângeri comunitare inoperabile. Rămâne în faţa acestui cutremur identitar persoana singură, solitară, să ia în piept rostul său pierdut iremediabil şi să-l restaureze, dar nu atât de singură cum s-ar crede la prima vedere, ci având pe Dumnezeu drept partener şi sens sigur de mers.
Filmul ne învaţă să vedem că asigurarea unui echilibru interior nu vine nici de la încrederea în sine şi nici de la abilitatea de a ocoli dezastrele, ci rezidă doar dintr-o profundă legătură cu Dumnezeu în care crezi nestrămutat şi care te ocroteşte pretutindeni. The Book of Eli este o alegorie despre lumea noastră de acum şi de totdeauna, un poem despre încrederea deplină în ajutorul şi ocrotirea dumnezeiască şi despre salvarea lumii prin credinţă. O temă profundă, atent administrată de la un capăt la altul al istoriei. Scenaristul Gary Whitta şi fraţii Allen şi Albert Hughes – regizorii acestui film – ne invită să explorăm limita până la care se poate manifesta substituţia unei stratificări sociale aflate în derivă, o lume profund distorsionată de efortul reconfigurării etajelor ei de autoritate publică şi totuşi capabilă să-şi revigoreze tentaţia restituirii drepturilor, ori să descătuşeze libertăţi personale.

duminică, 21 februarie 2010

Părintele Iustin Pârvu - Despre creşterea copiilor

Parintele Iustin Parvu de la Manastirea Petru-Voda este unul dintre cei mai mari duhovnici ai Romaniei care lupta impotriva trairilor lumesti si a ereziilor,cea mai periculoasa fiind cea a ecumenismului.

Parintele Arsenie Papacioc - Cum ne putem mantui?

sâmbătă, 20 februarie 2010

Părintele Cleopa despre Ortodoxie şi Românism

miercuri, 20 ianuarie 2010

Intr-adevar rugaciunile vindeca bolile, spun oamenii de stiinta!

Oamenii pot să se vindece într-adevăr în biserici atunci când ating sfintele moaşte sau sanctuarele. Oamenii de ştiinţă din Petersburg au dovedit-o şi au descoperit şi mecanismul „material” al acestui fenomen divin.[1]


„O rugăciune este un remediu puternic”, spune Valeri Slezin, şeful Laboratorului de
Neuropsihofiziologie al Institutului de Cercetare şi Dezvoltare Psihoneurologică Bekhterev din Petersburg . „Rugăciunea nu numai că reglează toate procesele din organismul uman, dar ea repară şi structura grav afectată a conştiinţei.”


Profesorul Slezin a făcut ceva de necrezut - a masurat puterea rugăciunii. El a
înregistrat electroencefalogramele unor călugări în timp ce se rugau şi a captat un fenomen neobişnuit - „stingerea” completă a cortexului cerebral. Această stare poate fi observată numai la bebeluşii de trei luni, atunci când se află lângă mamele lor, în siguranţă absolută. Pe masură ce persoana creşte, această senzaţie de siguranţă dispare, activitatea creierului creşte şi acest ritm al biocurenţilor cerebrali devine rar, numai în timpul somnului profund sau al rugăciunii, aşa după cum a dovedit omul de ştiinţă. Valeri Slezin a numit aceasta stare necunoscută „trezie uşoară, în rugăciune” şi a dovedit ca are o importanţă vitală pentru orice persoană. Este un fapt cunoscut că bolile sunt cauzate mai ales de situaţii negative şi afronturi care ne rămân înfipte în minte.


În timpul rugăciunii, însă, grijile se mută pe un plan secundar sau chiar dispar cu totul. Astfel, devine posibilă atât vindecarea psihică şi morală cât şi cea fizică..


Slujbele bisericeşti ajută şi ele la ameliorarea sănătăţii. Inginera şi electrofiziciana Angelina Malakovskaia, de la Laboratorul de Tehnologie Medicală şi Biologică a condus peste o mie de studii pentru a afla caracteristicile sănătăţii unor enoriaşi înainte şi după slujbă. A rezultat că slujba în biserică normalizeaza tensiunea şi valorile analizei sângelui. Se pare că rugăciunile pot să neutralizeze chiar şi radiaţiile.


Se ştie că după explozia de la Cernobîl, instrumentele de masură pentru radiaţii au arătat valori care depăşeau capacitatea de măsurare a instrumentului. În apropierea Bisericii Arhanghelului Mihail, însă, aflată la patru km de reactoare, valoarea radiaţiilor era normală.


Oamenii de ştiinţă din Petersburg au confirmat, cu ajutorul experimentelor efectuate, că apa sfinţită, semnul Crucii şi bătutul clopotelor pot să aibă, de asemenea, proprietăşi vindecătoare. De aceea, în Rusia, clopotele bat întotdeauna în cursul epidemiilor. Ultrasunetele emise de clopotele care bat omoară viruşii de gripă, hepatită şi tifos. Proteinele viruşilor se încovoaie şi nu mai poartă infecţia, a spus a. Malakovskaia. Semnul crucii are un efect şi mai semnificativ: omoară microbii patogeni (bacilul de colon şi stafilococi) nu numai în apa de la robinet, ci şi în râuri şi lacuri. Este chiar mai eficientă decât aparatele moderne de dezinfecţie cu radiaţie magnetică.


Laboratorul ştiinţific al Institutului de Medicină Industrială şi Navală a analizat apa înainte şi după sfinţire. A rezultat că dacă se citeşte rugăciunea Tatăl Nostru şi se face semnul Crucii asupra apei, atunci concentraţia bacteriilor dăunătoare va fi de o sută de ori mai mică. Radiaţia electromagnetică dă rezultate mult inferioare. Astfel, recomandările Ortodoxe de a binecuvânta orice mâncare sau băutură nu au numai o valoare spirituală, ci şi una preventivă. Apa sfinţită nu este numai purificată, ci ea îşi schimbă şi structura, devine inofensivă şi poate să vindece. Aceasta se poate dovedi cu aparate speciale..


Spectrograful indică o densitate optică mai mare a apei sfinţite, ca şi cum aceasta ar fi înţeles sensul rugăciunilor şi l-ar fi păstrat. Aceasta este cauza acestei puteri unice de a vindeca. Singura limită este că vindecă numai pe cei credincioşi. „Apa „distinge” nivelul de credinţă al oamenilor.”, spune A. Malenkovskaia.


Atunci când un preot sfinţeşte apa, densitatea optică este de 2,5 ori mai mare, atunci când sfinţirea este efectuată de o persoană credincioasă laică, numai de 1,5 ori mai mare, dar cu un om botezat şi necredincios, fără cruce la gât, schimbările au fost nesemnificative.


[1] De fapt, după cum se va vedea, au fost capabili să măsoare unele efecte, dovedind cu mijloacele ştiinţifice actuale ceea ce Sfinţii Părinţi ştiu, prin experinţă, de 2000 de ani, dar „mecanismul”, fiind divin, nu poate fi explicat în termeni omeneşti. (N.T.)

miercuri, 13 ianuarie 2010

Dusmanii crestinilor!

Traim vremuri apocalptice,tinand cont de starea in care este omenirea,din orice punct de vedere,social,cultural,moral,spiritual.Aceste vremuri apocalptice le vede si le simte,in general adevaratii crestini care lupta sa implineasca invataturile Fiului Lui Dumnezeu,Iisus Hristos.

sâmbătă, 2 ianuarie 2010

De ce majoritatea oamenilor nu vad pe diavoli si nu-i simt?

In Rai, Adam si Eva se aflau în comuniune harică cu Dumnezeu si cu îngerii luminii pe care îi vedeau si cu care comunicau. Căderea în păcat a strămosilor nostri, zămislirea în fărădelegi si nasterea în păcat ne-a făcut incapabili să-i vedem pe îngeri. Lumea nevăzută a duhurilor s-a deschis însă celor curati cu inima (Mt. 5,8). Pe acestia demonii nu-i mai pot amăgi.

Pentru ca oamenii să-i vadă pe demoni, ei trebuie să se sfintească si să atingă treapta desăvârsirii crestine. Cu îngăduinta lui Dumnezeu au văzut îngeri si oameni care au trăit o viată păcătoasă (exemplu: falsul prooroc Varlam).

Sfintii Părinti spun că pentru un om nepregătit este foarte primejdios si păgubitor să vadă pe demoni. Iată ce spune Sfântul Ioan Gură de Aur: “Câti demoni umblă în văzduh? Dacă Dumnezeu ar îngădui să ne arate chipul lor hidos si respingător, ne-am iesi din minti”.

Trupul nostru material este ca un paravan salvator, păzindu-ne de vederea înfricosătoare a demonilor, care ne-ar duce la soc psihic si tulburare a mintii. Prezicătorii, vrăjitorii si magii, intrând în mod constient în legătură cu demonii, văd aceste duhuri necurate. Practicarea sistemului antihristic yoga si a altor religii de orientare decăzută si demonică te ajută să ai vedenii de la duhurile necurate, care din păcate sunt crezute că ar fi vedenii dumnezeiesti. In legătură cu visele, Sfintii Părinti ai Bisericii Ortodoxe ne-au dat “regula de aur” pentru interpretarea viselor: “să nu crezi în vise si în vedenii”.

Arhiepiscopul Inochentie al Hersonului, întrebat fiind de ce multi oameni nu simt prezenta demonilor, a răspuns: “Pentru a simti asupra ta atingerea duhului întunericului, trebuie să fii tu însuti luminos, iar păcatul înseamnă întuneric”. Pe o haină albă, curată, se vede orice pată, iar pe o haină murdară, neagră, nu se văd nici petele cele mai mari. Intr-un suflet curat, luminos si neprihănit, un singur gând trimis de diavol produce supărare, greutate si durere sufletească. Iar pentru un suflet păcătos, întunecat si plin de pofte, gândurile diavolesti sunt imperceptibile sau sunt acceptate cu mare poftă si plăcere. Insusi duhurile necurate caută prin toate chipurile să se facă cât mai putin perceptibile. Pentru că dacă ar fi usor de văzut, cei mai multi oameni ar fugi de diavoli. Deci, iată că demonii, dominând tiranic asupra păcătosilor, caută totodată să-i convingă cu iluzia că ar actiona ei însisi si că ar fi absolut liberi în toate.